Grootschalige vernieuwing spoor Den Bosch voorjaar 2014

  • Zuidkant emplacement volledig vernieuwd en heringericht
  • Geen treinverkeer mogelijk richting Tilburg en Eindhoven

ProRail gaat het spoor aan de zuidkant van station Den Bosch komend voorjaar volledig vernieuwen. Tussen het station en het Drongelens kanaal komen nieuwe sporen, bovenleiding en beveiliging. Ook wordt het spoor heringericht zodat de doorstroming van het treinverkeer wordt verbeterd. De vernieuwing vindt plaats van 27 maart t/m 16 april en heeft zeer ingrijpende gevolgen voor het treinverkeer. Het is de laatste grote stap in het project Sporen in Den Bosch dat medio 2014 gereed is.

Treinverkeer
Door de werkzaamheden kan NS geen of minder treinen rijden op de onderstaande trajecten en worden er bussen ingezet. Reist u in de periode van 27 maart tot 16 april van en naar ‘s-Hertogenbosch, houdt u dan rekening met een extra reistijd van 30 tot 60 minuten, afhankelijk van het moment waarop u reist en het traject waarop u reist.

De werkzaamheden hebben onderstaande gevolgen voor het treinverkeer:

Periode Gevolgen voor het treinverkeer Vervangend vervoer
Do 27-03 19.00 uur tot za 29-03 22.35 uur

2 Intercity’s/uur  Utrecht- Eindhoven i.p.v. 4

Geen sprinters tussen ’s-Hertogenbosch – Boxtel

Geen sprinters tussen 's-Hertogenbosch - Oss

Intercity’s worden versterkt

Er worden bussen ingezet ter vervanging van de sprinters

Za 29-03 22.35 uur tot zo 30-03 07.35 uur

Geen treinverkeer van en naar ’s-Hertogenbosch Er worden bussen ingezet in alle richtingen
Zo 30-03 07.35 uur tot do 17-04 05.00 uur

Geen treinverkeer ’s-Hertogenbosch - Boxtel

 

Geen treinverkeer  ’s-Hertogenbosch - Tilburg

Er worden bussen ingezet aan de zuidzijde van ‘s-Hertogenbosch

In de nachten van Ma 14-04 tm wo 16-04 van 23:30 tot 05.30 uur Geen treinverkeer van en naar ‘s-Hertogenbosch

Er worden bussen ingezet in alle richtingen

Sporen in Den Bosch
De laatste jaren wordt het op het spoor steeds drukker. Om ’s-Hertogenbosch klaar te maken voor de toekomst en het toenemend aantal reizigers, vernieuwen we het spoor. Doordat treinen elkaar aan de noordkant ongelijkvloers kruisen, hoeven ze niet meer op elkaar te wachten en neemt de kans op verstoringen af. De vernieuwing van spoor, bovenleiding en beveiliging zorgt ervoor dat 's-Hertogenbosch een goed funcionerend spoorknooppunt wordt, dat klaar is voor meer treinverkeer.